Cities – Skyline : trailer et screenshots

Bonne nouvelle ! Le studio Colossal Order, à qui l’on doit déjà la sympathique série de simulation de transport Cities in Motion, passe à la vitesse supérieure avec un futur city-builder au nom certes peu inspiré, Cities : Skyline, mais aux graphismes par contre très soignés. Et surtout au gameplay a priori varié, donc prometteur. Sachant que sauf miracle le reboot de SimCity par Electronic Arts semble de plus en plus prendre, malheureusement, la direction des oubliettes, et vu que les développeurs de ce nouveau Cities ont acquis une solide expérience dans leur domaine, on peut raisonnablement espérer voir arriver un city-builder digne de ce nom, moderne, avec des options permettant de créer et simuler de vraies grandes métropoles.

Difficile de juger pour l’instant, mis à part que certaines images laissent entrevoir un résultat à hauteur des attentes, et que de premiers échos d’une récente conférence (cf. cette news sur Inc Gamers) évoquent des points rassurants, par exemple 36 kilomètres carré pour la taille d’une carte, des quartiers personnalisables, une gestion des taxes, des merveilles, la prise en compte des mods, une simulation des transports en commun bien sûr mais aussi du service des eaux, ou encore des connexions extérieures (avec des villes voisines) pour l’industrie et le commerce.

Rendez-vous on ne sait quand en 2015 pour découvrir tout cela.

 

 

Communiqué

COLOGNE, GERMANY — 14 August 2014 —
Paradox Interactive revealed at Gamescom today an all-new city-building simulation game, Cities: Skylines, which will be coming to Windows, Mac, and Linux PCs in 2015.

Developed by Colossal Order, the simulation virtuosos behind the Cities in Motion series, Cities: Skylines pulls players out of the public transportation offices and grants them the power of true urban planning and development. From zoning to building, from utilities to beautification, and from taxation to outreach, players of Cities: Skylines will have total control in endless sandbox gameplay across massive maps – all with extensive built-in mod support.

Paradox and Colossal Order invite players to create the cities of their dreams in Cities: Skylines, a massive city simulator from the creators of the Cities in Motion series. Vast backdrops and maps provide players with countless ways to improve and expand their cities, building from humble beginnings up to beautiful, cloud-hugging structures and unique architectural marvels.

Cities: Skylines will Feature:
• Designed to Impress: Massive map sizes and deep, detailed design controls allow players to construct the cities of their dreams, running everything from road building and zoning to public services and taxation – and, yes, public transportation

• Policy and Progress: Set a series of civic policies to guide the city’s growth; fine-tune the placement and direction of local districts

• Local Beautification: Admire the vastness of your city in a polished visual style and manage a living, breathing city, all the way down to realistic water flow in the irrigation systems

• The Sky is Not the Limit: Strive to build up a city towards jaw-dropping endgame “wonders,” and then go beyond what is possible with built-in game modding tools

For more information on Cities: Skylines, visit www.citiesskylines.com

 

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