Voici une bande-annonce présentant cette suite de Worlds of Magic, 4X qui avait réussi sa campagne sur Kickstarter au printemps 2013, était arrivé sur nos écrans l’année suivante, et dont cette nouvelle version arrive donc cette semaine sur PC mais aussi sur iOS et Android. A noter que les possesseurs du jeu précédent peuvent recevoir cette suite gratuitement.

Pour plus d’informations sur Planar Conquest, voyez le site officiel et cette page sur Steam, puis celle-ci sur iTunes ou celle-là sur Google Play.

Communiqué

May 30 th, Lódz, Poland

Planar Conquest – a reimagined and immensely enhanced sequel to Worlds of Magic – a Kickstarter-funded 4X game that was released last year on PC, is now available. If you’re a Civilization series fan and enjoy it’s vibe or love Heroes of Might & Magic, but were longing more freedom in it, then Planar Conquest is exactly what you’ve been waiting for.

Watch the launch trailer HERE and jump to Steam product page: http://store.steampowered.com/app/449300/ to get your copy. Especially if you already own Worlds of Magic as then you’ll be able to get Planar Conquest completely for free. This way developers want to thank all the fans as without their support and feedback bringing Planar Conquest to life would not be possible.

Here’s what Leszek Lisowski, Wastelands Interactive CEO, had to say about how the game was created:

We know that Worlds of Magic had some things that required polishing even after release. We’ve been improving many game features in subsequent updates, however we’ve eventually realized, that if we want to unleash the full potential of our 4X project, we need to overhaul it and relaunch it. That’s how Planar Conquest  was born. The game not only features new UI, enhanced AI, revamped graphics, intuitive map editor and more, but also will be expanded with cross-platform multiplayer once it launches on Xbox One and PS4. We’ve also made it available completely for free to all gamers who already own Worlds of Magic. This is our way to say thank you to the community, who trusted us and stick with us for all this time.

Wastelands Interactive doesn’t forget about mobile users either. To celebrate the launch of the PC version of the game, both iOS and Android versions are available 30% off. Jump to the AppStore or Google Play to get your copy before the promo ends.

Planar Conquest is a 4X turn-based strategy game inspired by Master of Magic. Created to give players that awesome feeling of the gameplay of the past, wrapped into modern look. “eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate” are the four words which are here to provide fun and challenge.

The game will allow you to:

  • Use diplomacy to get an edge over your enemies.
  • Play out combat on a tactical battle board.
  • Hire heroes and equip them with magical weapons and armor.
  • Recruit unique and powerful Titans and make them to follow your orders.
  • Gain experience and make units more powerful as they achieve victory after victory.
  • Use tactical, strategic, and global spells to destroy your enemies.

To learn more about the game visit http://planarconquest.com/, Facebook and Twitter profiles. You can also watch game tutorials that are available HERE.

About Wastelands Interactive

Wastelands Interactive is an independent game development studio from Poland. We are a dedicated team of artists, storytellers, programmers, designers and true gamers working together for several years. As so we trust that our mission is to deliver better experience and stir emotions, to create rich universes with unique solutions in reliable products for those we aim to serve. http://wastelands-interactive.com/

  1. Faut-il rappeler que son prédécesseur, “Word of Magic”,qui voulait être le digne successeur du formidable “Master of Magic”, était sérieusement buggé, ce que l’éditeur traduit pudiquement par “Worlds of Magic had some things that required polishing even after release”.
    Un peu à l’instar de Stardock avec “Elemental : War of magic”, très (trop ?) ambitieux et lourdement buggé, qui lui aussi tirait vers “Master of Magic” (y aurait-il une malédiction ?), et qui ont préféré, plutôt que des patches dont ils ont rapidement compris qu’ils ne résoudraient pas les fondamentaux bancals, repartir de quasi-zéro, mais en ayant l’honnêteté (suffisamment rare pour être soulignée) d’offrir le successeur(“Fallen Enchantress”) gratuitement au acheteurs du jeu précédent.
    Démarche identique ici (et une fois de plus, dont l’honnêteté doit aussi être soulignée).
    Je n’ai pas encore testé ce phénix, mais le fait qu’il soit disponible sur Android et Ios (contrairement à l’original) semble cependant indiquer qu’il y a eu une certaine baisse de niveau des exigences antérieures en terme de fonctionnaités (et sans doute, pas beaucoup d’amélioration de l’IA).

    • Effectivement, Worlds of magic était méchamment bugué, même après plusieurs patches, et l’entretour était d’une longueur affligeante(plus d’1 minute dès le tour 30-40…).
      Les mécanismes de Master of magic était là, certes, mais tout le reste(graphismes, stabilité, optimisation) allaient du médiocre au lamentable.
      Autant dire que c’est avec la plus grande circonspection que j’attends cette suite/réincarnation, et je potasserai les retours avant de m’y plonger ou non.

  2. Après essai, que dire sinon “Bof bof”. Ce n’est pas que cela soit franchement mauvais, mais rien qui fasse mieux que AoW3 (qui 1) pourtant ne m’a pas enthousiasmé, 2)peut être trouvé à moins de 10€). Et pas mal encore de petits détails assez agaçants (du type “impossibilité de trier la liste des villes” !) qui sont franchement inacceptables quand on sait que l’on parle d’une version 2.
    L’intérêt est peut-être sur tablette (non testé), mais j’ai vu qu’il y a des achats “ingame” ce qui m’a immédiatement refroidi.

    • Merci pour les précisions. En effet c’est probablement surtout une adaptation pour mobiles / tablettes, avec toutes les limitations que ça implique.

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