Flashpoint Campaigns – Southern Storm : début des dev log

Les amateurs de la série Flashpoint et plus généralement ceux de wargames pointus sur les hypothétiques batailles entre forces américaines, russes, et leurs alliés respectifs dans les années 80 seront heureux de voir, images à l’appui aujourd’hui, que ce futur titre n’est pas tombé dans l’oubli. En plus donc de diffuser différents screenshots, j’en mets une partie ici à titre indicatif, l’éditeur a aussi eu la bonne idée de fournir le planning des notes de développement, qui viendront ces prochains mois détailler les améliorations et spécificités du jeu. En commençant donc par l’interface du jeu et ses différentes améliorations (voir le détail dans cette annonce chez Matrix).

Si l’on part du principe qu’une fois le septième dev log publié, dans sept à huit semaines a priori, le jeu sera prêt, cela vous donne une idée de la période vers laquelle cette suite de Red Stom pourrait arriver. On verra…

Pour plus d’informations sur Flashpoint Campaigns – Southern Storm, dont la date de sortie est toutefois encore incertaine, voyez cette page chez Matrix.

En attendant, concernant Flashpoint Campaigns: Red Storm, voyez cette fiche chez l’éditeur ou par ici sur Steam. Concernant le battle pack Flashpoint Campaigns: Germany Reforged voyez celle-ci chez Matrix ou par là sur Steam.

A lire également en complément notre test de Flashpoint Campaigns : Red Storm.

 

Communiqué

Flashpoint Campaign Southern Storm #1 DEV LOG

Flashpoint Campaigns Southern Storm reveals all its potential.

The grand tactical wargame set in the 1980s Cold War era is approaching its release date and we will reveal in detail the great progress and improvements that have been made in all gameplay and tech areas.

From today, each week we will publish news and details regarding sensors, AI mechanics, combat control, features, mods, realistic weather and much more through Dev Logs.
The Dev Logs are articles with screenshots, sometimes accompanied by videos, published by Matrix Games to describe the game design in detail.

Dev Logs Road Map:

Dev log #1: UI/Info Displays/Overlays – Cover all of the changes in the UI, all of the new info displays (Staff, Dashboard, SUI) and run down the Overlays.
Dev log #2: Command and Control/Orders/SOPs – Talk about command ranges and delays, orders including formation and chaining different ordered, and discuss per orders SOPs.
Dev log #3: Battle Planning and Scenario Design – Explain how to make scenarios and the awesomeness of Battle plans.
Dev log #4: Improved AI – A rundown of all the new and improved AI mechanics.
Dev log #5: New Combat and Spotting Mechanics – Breakdown all of the new elements to combat, ammo tracking, per target shooting, per sensor spotting and new arty mechanics.
Dev log #6: Other Features and Improvements – Grab up all of the other minor features and improvements like Radars/ESM, Multi-national forces, mission graphics, realist weather forecasting, dedicated engineers, etc.
Dev log #7: Mod Friendly Design – Go over all of the editing and mod capabilities within the game system.

Today we will start with the #1 Dev Log, focused on all the changes about the User interface, information display, dashboard and much more.

Actus

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