King’s Bounty II : le départ du roi ?

Voilà qui pourrait s’avérer l’an prochain une surprise intéressante, même si un changement assez radical d’une bonne partie du gameplay pourra décevoir les amateurs de cette série ayant dans le passé rivalisé avec Heroes of Might & Magic.

En effet King’s Bounty revient, mais abandonne la vue isométrique, et le style gentillement caricatural, pour passer à une vue à la troisième personne et à un style plus “sérieux”. Si le changement de style n’est pas forcément gênant, après tout pourquoi pas, le passage à un gameplay plus cinématique, adoptant dixit les traditions du RPG classique va peut-être désarçonner ceux qui préféraient l’aspect stratégique. Le jeu proposera toujours des batailles tactiques, à grands renforts de 3D, ce qui pourrait s’avérer son nouveau point fort. Difficile d’en être certain du peu que l’on en aperçoit dans cette première bande-annonce.

Pour ceux n’ayant pas connu la série, le jeu date initialement des années 90 et une seconde itération avait laissé un bien bon souvenir il y a une dizaine d’années, lors d’un second comeback sur nos écrans. Ce nouveau retour ressemble pour l’instant plutôt à un tournant très hybride vers l’action et les RPG, et incidemment les consoles. Vivement les premières vidéos de gameplay, qu’on puisse mieux en juger.

Pour plus d’informations sur King’s Bounty II, dont la sortie est prévue on ne sait quand encore en 2020, voyez cette page sur Steam ou le site officiel.

 

Communiqué

The return of royalty – King’s Bounty 2 unveiled with new announcement trailer!

King’s Bounty 2 is set to launch in 2020 across PC, PS4 and Xbox One, Pre-orders now available!

1C Entertainment is elated to let the dragon out of the cave on the return of their acclaimed turn-based tactics series, King’s Bounty! Releasing in 2020 on PC, PS4 and Xbox One, King’s Bounty 2 will take players to the land of Antara, iterating on the classic turn-based tactics and RPG elements of the series. Pre-orders are now at KingsBounty2.com

Watch the announcement trailer here: – https://youtu.be/oshCt0-mhN8

Offering a fresh take on the acclaimed fantasy series, King’s Bounty 2 expands upon its tactical turn-based battles to offer players a truly immersive RPG experience. Weight is added to each move, from battles to developing relationships with the people players meet within the world of Antara.

Taking up the mantle of one of three heroes – each with their own unique story – players embark on a non-linear, open-world adventure across a detailed and densely-packed fantasy landscape. Danger has arisen in the world, with a mysterious blight descending upon the far reaches of Antara, corrupting the land and people who reside in it. Refugees from the affected regions have begun to arrive in the kingdom of Nostria, putting food and resources in short supply. Once living souls, blight-distorted creatures now roam the countryside leaving chaos and destruction in their wake. Your actions have consequences as Antara slowly gets consumed in this great conflict. How will you forge this land’s future?

King’s Bounty 2 key features:

Interactive and cinematic story – Told through the lens of a highly cinematic experience, King’s Bounty 2 puts choice in players’ hands rather than their mouths. Embracing classic RPG traditions, players are frequently faced with difficult moral choices that have far-reaching consequences for the fate of the realm. But instead of hinging on simple dialogue choices, it is the players’ actions that hold the true weight.

Landscape matters – When players enter combat, the battlefield directly reflects the specific part of the world map that they’re traversing. This forces players to consider their surroundings before entering combat, to minimize potential risks or even try to give themselves the upper hand.

No more flat arenas – Realistic, volumetric battlefields are now an integral part of combat in King’s Bounty 2. Creating maximum tactical diversity, all manner of obstacles and features can be found on the combat maps, from ravines and hills to wagons and more. Every battle now has its own unique tactical advantages and disadvantages.

New character development system – King’s Bounty 2 gives players three characters to choose from, each with their own unique story. As they explore the realm, their stories change as they align themselves with different ideals: Strength, Art, Order, and Anarchy. Not only do these choices affect how NPCs react to them, but they also have a tangible impact on the world.

Unique squads – Each squad consists of wholly unique units, each with their own set of skills and visual appearance. Instead of faceless recruits, players build armies of humans, elves, trolls, and other creatures who spend the majority of their adventure fighting side-by-side, developing lasting bonds.

Tactical depth on the battlefield – King’s Bounty 2 introduces many new tactical features to the series, such as Line of Sight, for a deeper, richer combat experience. Surprise tactical events mid-battle will also keep players on their toes.

Unique blend of realism and fantasy – Experience a vast fantasy world that expertly blends beloved genre tropes with a gritty realism to ensure players remain grounded in this desperate, realm-wide struggle.

Attendees of gamescom 2019 will be the first to see King’s Bounty 2 in action! Head to Hall 10.1, booth A20 or book an appointment beforehand to go hands-on at the show.

7 Commentaires

  1. Excellent! j’adore ce gameplay en vue toujours isométrique mais en vrai 3D. c’est comme Fantasy wars II mais en plus beau !

  2. Hmm, on perd tout de même 99% de ce qui faisait le charme de la série, ses graphismes cartoonesques ! Si dans le même temps on perd également ce qui la desservait le plus, autrement dit son côté répétitif, alors leur pari pourrait payer. La route est encore longue et les joueurs seront le juge ultime. En tous cas, le renouveau de cette licence arrive à point nommé après celui de Fantasy General !

  3. le genre étant si peu présent sur le marché, une suite est toujours la bienvenue, même avec un look différent !

    • Oui, dans l’absolu je suis d’accord mais pas à n’importe quel prix. Pour moi, par exemple, la série HoM&M s’est arrêtée avec le cinquième volet qui lui aussi, changement de studio oblige, proposait un changement assez drastique de paradigme, tant au niveau visuel que du gameplay. Faire du neuf sur d’anciennes bases semble logique mais ce n’est pas pour autant une démarche facile garantissant le succès. Croisons les doigts !

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