Steel Division – Normandy 44 : nouveau trailer

Avis aux amateurs de bons STR, le nouveau jeu des parisiens d’Eugen Systems, à qui l’on doit déjà Act of War, RUSE ou encore la série Wargame European Escalation / Airland Battle, est disponible depuis avant-hier.

Avec Steel Division le studio emmène cette fois le joueur en voyage dans l’enfer du bocage normand de 1944, le tout superbement représenté graphiquement grâce au moteur Iriszoom. Moteur qui permet de parcourir le champ de bataille aussi bien au milieu des tirs depuis le plancher des vaches, que depuis le ciel pour avoir la hauteur nécessaire à une meilleure vision tactique des différentes situations.

Pour de nombreuses informations supplémentaires sur Steel Division: Normandy 44, voyez le blog officiel, puis cette page sur Steam ou le site officiel.

 

Communiqué

D-Day for Steel Division: Normandy 44, Launching Today
Eugen Systems and Paradox are Locked and Loaded with their Newest Bombshell

STOCKHOLM – May 23, 2017 – Paradox Interactive, a publisher known for shooting from the hip, today released Steel Division: Normandy 44, a tactical real-time strategy (RTS) game from Eugen Systems, for Windows PCs. Steel Division: Normandy 44, made by the creators of Wargame and R.U.S.E, welcomes players to the world of 1944 World War II-era warfare with detailed and historically accurate weapons, tanks and troops. Players must use their tactical know-how to outmaneuver and outgun the enemy in big multiplayer battles, or go it alone in a hardcore single-player campaign.

Steel yourself for war with a new trailer, available here

Lead legendary divisions from six different countries, such as the American 101st Airborne, the German Armored 21st Panzer, or the 3rd Canadian Division, all based on their actions and capabilities during the invasion of Normandy in 1944. Take command of over 400 units armed to the teeth with historically accurate weaponry. Maneuver your troops and push the front line against the enemy in multiplayer battles that feature ranked matches of up to 10-vs-10. Coordinate your selections of infantry, tanks and aircraft to create the ultimate military force and counter the enemy’s units.

Your war chest of features include:

  • Real-world Tactics: Battles accurately reflect the movement of real-world armies with different units that unlock over time. A dynamic front line illustrates the ebb and flow of the conflict as you strategically corner your opponent’s infantry to gain the advantage and force a retreat, or fall back to regroup.
  • Deep Strategy: Players have control over everything from battlegroups to troop positioning and maneuvering — winning battles will call for more than just brute force, requiring real cunning and strategy. Each lost unit presents a growing tactical advantage for your opponent, and players will need to fight to gain — and keep — the upper hand.
  • Real-world Setting: Seamlessly control a tactical aerial view to monitor your armies down to a single unit using the latest version of Eugen’s IRISZOOM engine. With 400 different real-world vehicles and units designed with careful detail, Steel Division boasts textbook-ready historical accuracy including maps based on actual aerial reconnaissance photos of Normandy in 1944.

For more information on Steel Division: Normandy 44, please visit https://www.paradoxplaza.com/steel-division-normandy-44.

Paradox Interactive is a leading global publisher of strategy games for PC.  The world-renowned strategy catalog stretches back to 1999, and the company holds a particularly strong presence in the United States and Europe.

The publisher’s steadily-growing portfolio includes firmly established PC franchises such as the critically acclaimed Europa Universalis, Cities: Skylines, Crusader Kings, Magicka and the Hearts of Iron series created by Paradox Development Studio and a network of partner studios.

4 Commentaires

  1. Très bon jeu dans l’absolu (plein d’unités, profondeur stratégique évidente…), mais on a l’impression d’un wargame amolli sous l’influence de Ruse.

  2. Le jeu est vraiment trés sympa en effet, les possibilité sont assez énormes et j’espére qu’on aura d’autre théatres d’opération que le bocage normand. Je regrette juste un graphisme un peu daté et un réalisme pas toujours au top. Pas de gestion des pannes et des jauges d’essence des véhicules (c’était pourtant le pt noir des allemands à cette époque). Apreil avec le panachage des obus des tank (les tank ont un nombre x d’obus, mais pas différentier entre explosif, AP ou autre).

    C’est clairement un Men of War plus souple, mais qui le remplace pas complétement pr moi.

  3. Je ne l’ai pas acheté car j’ai été refroidis lorsque l’on ma annoncé que les missions avait un timing…. faire du stratégique avec un timer ça ne va pas du tout , messieurs les devs d’Eugen system !

  4. Les missions? si tu parles des campagnes, y’en a que 2 ou 3 et sont plus là pour t’apprendre les bases. Le vrai centre du jeu c’est les escarmouche vs IA ou vs joueurs, y’a effectivement un timer, mais c’est parce que tu engranges des point de ressources pour pouvoir sortir des unité sur le champ de bataille. Cela dit tu peux tout modifier, l’income des pt de ressource (d’énormément à pas du tout, dans ce cas tu joues qu’avec tes troupes de départ) et un timer +/- long.

    Aprés le jeu est vraiment fait pour être jouer avec ses 3 phases et un apport en resources constant.

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