Images pour Brother against Brother et bêta pour Ultimate General – Gettysburg

Le développement de cette intéressante et jolie future simulation en temps réel des grandes batailles de la Guerre civile américaine semble bien suivre son cours, le jeu venant d’ailleurs de passer il y a quelques jours en version Early Access sur Steam, où vous pouvez donc l’acheter et l’essayer pour la modique somme de 7.49 €, apportant ainsi au passage votre soutien aux développeurs. Gardez toutefois à l’esprit qu’il s’agit d’une bêta jouable, et que pour l’instant le jeu n’est fini qu’à 70%. Pour plus d’informations sur Ultimate General – Gettysburg, voyez cette vidéo de gameplay ainsi que le site officiel.

Dans un registre voisin, mais avec un gameplay différent, en tour par tour cette fois, voici trois captures d’écrans du futur Brother against Brother – The Drawing of the Sword, toujours en préparation par Western Civilization Software chez Matrix, et dont la sortie est désormais prévue dans le courant du quatrième trimestre de cette année. A voir aussi à ce sujet, autres screenshots à l’appui, ce récent aperçu de la bêta privée du jeu dans le forum de Matrix, ainsi que notre article Historicon 2013 : la guerre de Sécession abordée par trois jeux de Matrix Games.

 

Brother against Brother – Description

“Brother Against Brother” is a two-player, “IgoUgo” series devoted to battles of the American Civil War, with the Union and Confederate armies represented at the regimental level.  Each release will feature 3-5 thematically related battles.

The first release, “Brother Against Brother:  The Drawing of the Sword,” will be devoted to the opening battles of the war:  the first major battles of 1861 in both the eastern and western theaters (1st Bull Run and Wilson’s Creek), and the first of 1862 in each theater (Mill Springs and Williamsburg).

“Brother Against Brother” will be noteworthy for the scrupulous attention to detail in the preparation of maps and orders of battles, both aspects of the project involving hundreds of hours of primary research; for an emphasis on command-and-control through a novel system that uses the historical abilities of generals and subordinate officers to determine the success of individual units, brigades, divisions, corps, and whole armies at engaging in particular movement-, attack-, or defense-related activities; for highly complex battlefields with two dozen terrain types and features, drawn at a superior level, and at scales as large as 50 square miles; for units that accurately reflect not only their strength, but degree of training, weapons, and in many cases the special qualities that made them famous; and, for numerous special features intended to enhance the game’s immersive nature, some not previously employed in any other computer game.

Providing a range of historical and alternative-history scenarios, “Brother Against Brother” will permit players to endlessly refight the major battles of the Civil War:  hotseat, against the AI, or via PBEM.

 

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