Conquest of Paradise, première extension pour EU 4

« Terre ! Terre ! » hurle la vigie juchée en haut du grand mât. Sitôt son cri lancé, les trois navires fourmillent d’une intense activité et se disent, qu’après tout, le Génois Colomb n’avait peut-être pas tort… Cette entrée en matière annonce la couleur : Paradox Interactive dévoile Conquest of Paradise, une première extension pour Europa Universalis IV (voir notre test). Au programme, bien des changements. En effet, le studio prévoit l’option de bénéficier d’un Nouveau Monde généré totalement aléatoirement, pour laisser au joueur le plaisir de la découverte et de l’exploration. De plus les colonies seront gérées plus finement et « vivront leur propre vie »… Au joueur de décider s’il leur accordera une autonomie ou réprimera celle-là dans le sang. Des DLC mineurs et un patch accompagneront cette sortie prévue pour le 11 décembre.

J’aurai personnellement préféré plus de contenu historique, notamment sur le Saint-Empire, l’armée ou les dynasties régnantes, mais ne préjugeons pas et j’attends avec impatience de voir le résultat qui, quoique alternatif, sera sûrement plus prometteur que l’invasion Maya de Crusader Kings II

 

Communiqué

First Expansion for Europa Universalis IV Offers a New World to Conquer

New “Conquest of Paradise” Expansion Adds Randomized American Continent, Colonial Nations, and Native American Nations to Empire-building Game

NEW YORK – November 4, 2013 – Paradox Interactive, a publisher of games that never settles down, today revealed details on the first expansion to Europa Universalis IV, the award-winning empire building game developed by Paradox Development Studio for Windows, Mac, and Linux. Are you ready to explore a brave new world? The new expansion, Europa Universalis IV: Conquest of Paradise, allows you to send your ships off to the west to discover a new world, unlike any you’ve seen before. For the first time ever in a Paradox Development Studio game, players are given the chance to discover a completely randomized American continent, where no playthrough will ever be the same.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise makes it possible for you to play as a Native American nation and master the federation mechanics, as well as unique national ideas, buildings and events. You may also take command of a Colonial Nation, declare colonial war, or even strive for liberty from your motherland.

Read the first developer diary for the expansion here: forum.paradoxplaza.com

The changes to exploration will be explored in a live stream on November 7, featuring Europa Universalis IV Project Lead Thomas Johansson and Studio Manager Johan Andersson. To see Conquest of Paradise firsthand, join the stream at 8 p.m. CET / 11 a.m. PST on Paradox Interactive’s Twitch.tv channel at www.twitch.tv/paradoxinteractive.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise will release on all major digital-download portals on December 11th, 2013.

Europa Universalis IV is the critically acclaimed strategy game that allows players to tell their own stories, determining the course of international events as they see fit. Whether they’re growing a sprawling nation across the sea to the shores of a new world, or trying to survive an invasion by overseas explorers, Europa Universalis IV offers enough options to satisfy colonialists and imperialists alike.

Europa Universalis IV Patch 1.3 released last week, read the patchnotes here: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?731814-1.3-Patch-Released

 

  1. Un continent Americain aleatoire ? L idee est tres bonne en terme de rejouabilite mais je me demande si ca ne va pas foutre le bordel dans les differents mods existans, or, sans mods, jeu fade…

    Personnellement apres quelques parties je l ai mis de cote en attendant que les mods maturisent, M&T n est pas tres jouable et Mundus pas termine. Sinon j ai revu a la hausse mon jugement sur le systeme de point, mea culpa, meme si je persiste pour la stabilite = c est un peu trop de pouvoir passer de -2 a 0 en une journee/double clique sur le bouton en cas de difficulté. Par contre pour les technologies et idees le systeme est bien plus fin que précédemment.

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