En développement depuis l’année dernière, Shadows, la troisième extension de Distant Worlds va bientôt quitter l’hyperespace pour débarquer sur nos PC. Comme l’atteste cette quinzaine de captures d’écrans, qui vous permettront d’apercevoir une partie des nouveautés parmi lesquelles on retiendra un moteur graphique mis à jour, des pirates, d’anciennes et redoutables technologies, des combats terrestres ou encore une IA améliorée et une difficulté échelonnée au travers d’options supplémentaires.

La sortie de Shadows est prévue vers le début du mois de Mai, si tout va bien. D’ici là vous trouverez aussi de nombreuses précisions dans le forum officiel, où les développeurs de Code Force participent régulièrement. Et si besoin ne manquez pas non plus notre test de Distant Worlds – Legends.

 

Communiqué

Matrix Games (www.matrixgames.com) is proud to announce the upcoming release of the highly anticipated third expansion to the critically acclaimed 4X space strategy game series Distant Worlds: Shadows.

Distant Worlds: Shadows adds new gameplay to the Distant Worlds universe and is set in a new era in the Distant Worlds timeline, called the Age of Shadows.

In this time, when the planetary civilizations have not yet rediscovered hyperspace travel, factions of space-based pirates with remnants of ancient technologies battle each other to succeed in survival and expansion. They struggle to hold back the rebirth of the space empires from the ashes of the first war against the Shakturi while establishing themselves as the new power in the galaxy. It is up to the player to choose a side.

New gameplay includes expanded ground combat, with a full new ground combat tech tree, a ground combat resolution screen and multiple different troop types as well as ship and base boarding and capture. The expanded tech tree also includes Gravitic Weapons and Tractor Beams as well as additional planetary facilities that allow you more customization on character recruitment.

Distant Worlds: Shadows also includes an updated and improved graphical engine, a much enhanced AI and comprehensive difficulty settings that will be challenging even for the veterans of the series and as usual many new modding possibilities.

 

3 Commentaires

  1. Yeepee !!
    Ca promet d’être un bon complément et ainsi d’apporter une bonne rejouabilité, de nouvelles stratégies aussi avec le ‘boarding’ par exemple.
    Je suis plutôt curieux de savoir comment tout cela va s’assembler.

    Question aux joueurs actuels : quelles sont vos attentes concernant ce jeu ? Que verriez-vous comme DLC / patch ?

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