En bref. Matrix annonce la sortie de Germany Reforged, première extension pour Flashpoint Campaigns – Red Storm, qui vous permettra donc de rejouer les scénarios du jeu Flashpoint Germany paru il y a dix ans, tout en bénéficiant des nombreuses améliorations amenées par le nouveau moteur de jeu de sa suite parue elle l’année dernière. A noter que les possesseurs du jeu de base peuvent aussi bénéficier désormais d’une nouvelle mise à jour, voir le changelog ci-après.

Pour plus d’informations sur le battle pack Flashpoint Campaigns: Germany Reforged voyez cette fiche chez Matrix ainsi que cet AAR dans le forum officiel.  lire aussi en complément notre test de Flashpoint Campaigns : Red Storm.

Communiqué

Operation Reforger has Begun!
Flashpoint Campaigns: Germany Reforged is releasing today and Red Storm is Updated!

Epsom, UK – November 12, 2015.

10 years ago, the wargaming community was impressed when On Target Simulations, a small but talented development team, released Flashpoint Germany. Set in a hypothetical World War III, this game was especially focused on the complexity of commanding units and leading military operations in a modern context. Players were not almighty but rather limited by realistic orders and plans and challenging battles.

Then the team behind Flashpoint Germany polished the concept, developed a new engine, introduced plenty of new ideas… and released Flashpoint Campaigns: Red Storm (FCRS), a wargame that swept many prestigious awards in 2013 and introduced an entirely new and more realistic command and control system, along with improved graphics and a much better AI. But today it’s time to bring these two releases together! By re-creating the well-designed scenarios and maps of Flashpoint Germany in the cutting edge wargame provided by Flashpoint Campaigns: Red Storm, we are now releasing Flashpoint Campaigns: Germany Reforged, a completely up-to-date remake of the original Flashpoint Germany game!

This new expansion for Flashpoint Campaigns: Red Storm brings 17 scenarios with 43 variants along with the original Flashpoint Germany maps completely redone to the new graphical standards (with hexes replacing the old grid), a new map which is the largest to date for the Flashpoint Campaigns and an abundance of additional action for American, British, West German and Soviet forces alike!

In order to celebrate this important milestone, we are offering a $10 discount during the week of the launch on the base game (FCRS) and a new bundle which includes the base game and the new Germany Reforged expansion. As always, a free Steam key is also available for anyone who buys a copy of the game or the expansion from the Matrix Games or Slitherine store!

In addition, a new 2.0.10 free update for Flashpoint Campaigns: Red Storm is being released, with a long list of improvements for existing Red Storm owners.

Changelog v2.0.10

Added
• There are Four Types of Unit Status Markers
• Two Types of On-Map Kill Markers

Enhanced
• Command Cycle Calculation Rebalanced
• Half Sized Mines and Obstacle Markers (Optional)
• HQ Ranges Increased
• Smoke Mission Changes
• Performance Improvements
• Posture Changes Take Time to Implement
• Radio Message Levels
• Revised Crater Graphics
• Scooting for Resupply and Recon Units
• Victory Report Summary

Bug Fixes
• Amphibious Crossing of Minor Rivers
• Confusion with Chemical Attack Types
• DropBox Access Denied Error in PBEM
• Fixed Transparent Crater Graphic
• Jump Map with Non-Standard Aspect Ratio
• Locked Units Not Getting Orders
• Improved Position Marker Visibility
• Off-Map Artillery Kills Bug
• On-Map Artillery AI Movement
• Turning off FSCC Fails
• Unit Counters Missing Section Icons
• Units Plotting Movement into Large River Hexes
• Unlimited ICM Missions for Artillery

1 commentaire

  1. Un très bon (voire excellent) jeu, qui ravira entre autres tous ceux ayant poussé leurs pions en carton sur “Fulda Gap” et la série “Central Front”.
    L’ultra-réalisme (sauf peut-être en ce qui concerne l’ordonnance surévaluée des hélicoptères et les difficultés à les toucher) est vraiment prenant : j’adore quand un chef de char, après un coup au but certain sur un T-80, annonce non pas une réduction de la taille du peloton de char adverse engagé, mais…. son doublement : l’effet du stress au combat et de la perception hypertrophié du danger à moins (c’est toujours possible) … que l’ennemi soit VRAIMENT plus nombreux que vu précédemment ;-D .

    Il faut cependant se faire à la mécanique novatrice (à ce niveau opérationnel, sinon voir la série “Combat Mission”) où l’on donne les ordres en situation “pause”, puis le tour de jeu se déroule sans que l’on ait la maîtrise de ce qui se passe vraiment, les unités agissant en fonction de leur réception des ordres (chaine de commandement, intégrité et cohésion opérationnelle, EW, ..) et de facteurs humains (moral, combat readyness, auto-protection, cibles d’opportunité,…). J’aime beaucoup, mais certains sont rebutés par ce type de jeu où l’on passe autant de temps, voire plus, à être spectateur du combat plutôt qu’à donner des ordres.

    Une bonne occasion ces jours-ci de s’acheter le jeu complet (RedStorm + Germany reforged) en promo (et chez Matrix, les promos sont rares, et impossible à trouver via des canaux comme DLCompare).

    Pour ceux qui ont déjà RedStorm, on soulignera quand même que 20€ (18 avec la pseudo-promo de lancement) cela fait un peu cher pour 17 scénarios additionnels, même si la jumbo carte additionnelle (4 x plus grande que les cartes précédentes) permet des affrontements avec encore plus d’unités, ce qui est bien sympathique.

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