Warhammer 40 000 – Sanctus Reach est sorti

Slitherine confirme que cette nouvelle jolie adaptation de Warhammer 40 000 sur PC, en 3D, et en tour par tour, est désormais disponible. Reprenant le décor de campagne Sanctus Reach paru chez Games Workshop il y a plus de deux ans, ce jeu permet donc de jouer les Space Wolves lors de leur défense épique du dernier bastion humain faisant face à une invasion Ork dans le système solaire de Sanctus Reach.

Le jeu bénéficie du nouveau moteur graphique Archon, construit sur la base de celui de Battle Academy, moteur offrant d’une part un rendu fidèle des unités (par rapport à leur équivalent en figurines), puis plusieurs fonctionnalités intéressantes, comme une belle palette de choix tactiques, un éditeur de scénario, un mode Escarmouche (système de génération de batailles rapides), un mode multijoueur PBEM++ mais aussi en coopératif.

Si seuls les Space Marines sont jouables en solo dans les deux campagnes du jeu (Stormclaw et Hour of the Wolf pour les connaisseurs), les Orks peuvent néanmoins être joué en mode multijoueurs. En outre ce jeu posant les bases d’une nouvelle série, il y aura bien sûr à l’avenir des extensions exploitant la richesse de l’univers de Warhammer 40 000. Futurs DLC très probablement sur le thème de la Garde impériale et des armées du Chaos, pour commencer.

Pour plus d’informations sur le prometteur Warhammer 40 000 – Sanctus Reach, dont nous vous reparlerons prochainement, voyez cette fiche chez l’éditeur ou celle-ci sur Steam, puis aussi notre AAR Green tide, Grey fog (1) et Green tide, Grey fog (2), ainsi que notre récente préview. Au passage notez que si besoin vous trouverez deux nouveaux videos tutorials présentant les mécanismes du jeu par ici sur YouTube.

Communiqué

A million turn-based ways to die in Sanctus Reach
Warhammer 40,000: Sanctus Reach has landed on PC and Steam

The unforgiving planet of Alaric Prime is the perfect place to wage an apocalyptic battle between the ferocious Space Wolves chapter of Space Marines and the rampaging Ork Hordes of Grukk Face-Rippa. Warhammer 40,000: Sanctus Reach, the turn-based strategy game, releases today and there’s going to be blood.

The game comes with 2 massive campaigns as the Space Wolves, fighting a battle to the death in hopes of saving the Knight World of Alaric Prime and the entire Sanctus Reach system from a terrifying fate.

In the new Skirmish mode, players can recreate the army of their dreams using over 30 different unit types for each faction. Locations can be changed, from dreary cityscapes that were once famous Knight Houses, to arid wastelands and deserts, from which Orks hone their battle skills and train for the WAAAGH!

In editor mode, players can generate a custom battlefield specified to their very own tastes. Moving around cover and placing obstacles to either complicate the combat, or an open field of battle where they face the enemy seemingly instantly, with no place to run or hide from their opponents.

Multiplayer is a deep addition, allowing players to play as either Orks or Space Wolves against each other.

Get more info on Warhammer 40,000 Sanctus Reach from its official product page

About the Slitherine Group
The Slitherine Group is the world’s leading producer and publisher of digital wargames and strategy games. Under the Slitherine (www.slitherine.com), Matrix Games (www.matrixgames.com) and Ageod (www.ageod.com) brands it has published literally hundreds of games, with many award-winning titles in its portfolio and spanning all digital platforms, from home consoles to modern Smartphone’s and Tablets. Slitherine is also involved with book publishing, board gaming and works with a wide array of key licensing partners, such as HISTORY®, MILITARY HISTORY®, Games Workshop®, Horrible Histories™, Showtime, BBC, Osprey, Scholastic, Buzz Aldrin Enterprises and many others to deliver the best blend of historical accuracy in an exciting and entertaining way. Together the Group companies form the world’s largest organization specializing in this important and vibrant niche. The Slitherine Group’s mission over the coming years is to lead the way in innovation and growth in an ever expanding segment of the entertainment industry.

About Games Workshop
Games Workshop® Group PLC (LSE:GAW.L), based in Nottingham, UK, produces the best fantasy miniatures in the world. Games Workshop designs, manufactures, retails, and distributes its range of Warhammer®: Age of Sigmar® and Warhammer® 40,000® games, miniature soldiers, novels and model kits through more than 450 of its own stores (branded Games Workshop® or Warhammer®), the www.games-workshop.com web store and independent retail channels in more than 50 countries worldwide. More information about Games Workshop and its other, related, brands and product ranges (including our publishing division ‘Black Library’ and our special resin miniatures studio ‘Forge World’) can be found at www.games-workshop.com and further details about all of Games Workshop’s licensees and their products are at licensing.games-workshop.com.
Warhammer 40,000: Sanctus Reach © Copyright Games Workshop Limited 2017.  Sanctus Reach, the Sanctus logo, GW, Games Workshop, Space Marine, 40K, Warhammer, Warhammer 40,000, 40,000, the ‘Aquila’ double-headed eagle logo, and all associated logos, illustrations, images, names, creatures, races, vehicles, locations, weapons, characters, and the distinctive likeness thereof, are either ® or TM, and/or © Games Workshop Limited, variably registered around the world, and used under licence. Published by Slitherine Ltd. Developed by Straylight Games and Slitherine Ltd. All rights reserved to their respective owners.

2 Commentaires

  1. Le jeu est vraiment agréable et reproduit assez bien les parties sur table. Le caractère dynamique des figurines en bonus (sans parler des cris poussés par les hordes d’orks…)

    Par ailleurs, le moteur est indéniablement basé sur celui de Battle Academy, mais avec un plus pour la partie graphique des véhicules, et autres troupes.

    Seule l’interface (sauvegarde, configuration) n’est pas encore au top et fait un peu pauvre par rapport à d’autres, mais finalement, l’intéret du jeu n’est pas là.

    Vu les nombreuses extensions des autres jeux de Slitherine, on ne peut que s’attendre à ce que d’autres extensions viennent compléter le tout. On espere donc ainsi l’arrivée d’autres chapitres des spaces marines, mais également d’autres races (eldars, marines du chaos, Tau et autres.)

  2. A noter qu’un premier patch 1.01 est arrivé, il corrige quelques bugs. D’autres patchs sont prévus, pour optimiser certains mécanismes du jeu (i.e. les tirs de réaction, dans certains cas précis). Les différents cris ajoutent en effet un peu de vie aux “figurines”, c’est amusant pour ponctuer l’ambiance des combats. Sinon en effet l’interface est vraiment très sobre, mais bon, elle fonctionne correctement, elle sera probablement embellie par la suite.

    v1.0.1 – January 24, 2017
    • Bug Fix – Dead men in squads could be selected/targeted causing various issues.
    • Bug Fix – Units now remain selection after melee attacks.
    • Bug Fix – Unit would not reaction fire if the target was in melee range of an allied unit.
    • Minor Text Changes.
    • Clarification of the first mission objectives in the Stormclaw campaign.
    • Balance tweaks for the Stormclaw campaign skirmish map generation.

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