Slitherine diffuse une première série de captures d'écrans pour le futur second volet de la série Field of Glory. Captures d'écrans dans lesquelles on reconnaitra le moteur de jeu précédemment utilisé avec succès pour Pike & Shot, intéressant wargame par ailleurs conçu par le même auteur, Richard Bodley Scott. Qui revient donc maintenant à son système ayant connu le plus de succès, et qui sera ici une belle adaptation du jeu de figurines paru il y a bientôt dix ans.

Autrement dit voilà très probablement une très bonne nouvelle pour les amateurs de simulation de batailles dans la période antique, qui sera dans un premier temps le thème de prédilection. En effet, le moteur de jeu qui a déjà bien fait ses preuves depuis le succès de Battle Academy devrait permettre d'obtenir de jolis modèles d'unités en 3D, un point important pour tout wargame sur PC et bien sûr pour un jeu issu du monde des figurines. Le même moteur ayant récemment prouvé avec Sanctus Reach (voir cet article) son intérêt aux joueurs de Warhammer 40 000, autre jeu de figurines bien connu chez Games Workshop.

Pour plus d'informations sur Field of Glory II, pour lequel une phase bêta est accessible par ici et qui devrait arriver sur nos écrans vers l'automne prochain, voyez cette page chez l'éditeur. Concernant la version du jeu pour figurines et la première adaptation sur PC, voyez le site www.fieldofglory.com.

A lire en complément notre test de Pike & Shot Campaigns ainsi que cet aar sur la bataille de Gravelines.

Communiqué

Field of Glory II is announced!

Award-winning wargame designer Richard Bodley Scott is back. The mastermind behind successes like Pike and Shot and Sengoku Jidai, returns to his roots and is busy at work on the sequel of one of the most successful wargaming systems ever: Field of Glory.

“The first digital adaptation of the most popular ancients and medieval tabletop wargaming rules served as a stepping stone in the foundation of the Slitherine Group as we know it today”, said Iain McNeil, Development Director of Slitherine. “We are happy to have RBS working on the next iteration of this PC game as he is both the father of the original tabletop game and the creator of its digital conversion”.

It’s 280 B.C. The Republic of Rome has just finished defeating its Italian neighbours and already the Southern territories are menaced by King Pyrrhus of Epirus. Carthage, to the South-West is also a threat to the newborn Mediterranean power. In the north, the Gaul’s continue to see the rich Roman cities as inviting targets.

A new age of war is coming.

Set during the Rise of Rome from 280 BC to 25 BC, Field of Glory II will accurately simulate the battles of the Ancient World, before the full establishment of the Roman Empire. Boasting a set of unique and detailed Army Lists for each faction, the game offers a wide variety of tactical choices with more than 80 beautiful and fully animated 3D models, each with multiple uniform variations.

“We really wanted Field of Glory 2 to be a big step up both in terms of visuals and in gameplay. We knew that with RBS on board, gameplay would fit well with both the historical setting and the nature of warfare at the time. For the visuals, we have put together a team that includes Pat Ward, formerly Art Director at Shenandoah and our Art Director Richard Evans. The result is a wargame that will please the fans, but also attract a brand new generation of gamers”.

Players can already join the beta of Field of Glory II by applying here.

Expect to experience a Classic Age that’s more vibrant than ever in this tabletop miniature wargame brought to life to PC! Field of Glory II is set to release this fall.

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