Le très réussi second volet de l’adaptation PC de Field of Glory va bientôt s’étoffer avec une cinquième extension. Add-on sur le thème des batailles qu’eurent à livrer les jeunes royaumes européens durant la période de l’âge sombre qui caractérisa le Moyen-âge. Qui ne se résume toutefois pas qu’à cela, heureusement, mais c’est un autre sujet.

Au menu, près d’une vingtaine de factions supplémentaires, plus de cinquante nouvelles unités, de nombreuses listes d’armées parmi lesquelles composer vos propres batailles, autant de scénarios rapides, six batailles épiques (Yarmouk 636 AD (Byzantins vs Arabes), Ashdown 871 AD (Anglo-Saxons vs Vikings), Lechfeld 955 AD (Francs orientaux vs Magyars), Apamea 998 AD (Byzantins vs Égyptiens fatimides), Chach 1001 AD (Indiens vs Ghaznavids), Clontarf 1018 AD (Irlandais et Vikings vs Vikings et Irlandais, si, si, c’est arrivé)) ou encore six campagnes historiques (Arab Conquest ; Basil II (Byzantine Resurgence) ; Charlemagne ; Mahmud of Ghazni ; Wolves from the Sea 1 (Viking Age from Viking point of view) ; Wolves from the Sea 2 (Viking Age from enemy point of view)).

A noter que dans le patch qui accompagnera cette extension il y aura entre autre une nouvelle fonctionnalité permettant d’inclure des alliés historiques dans les batailles personnalisées, sur la période couverte par le jeu, soit 680 BC à 1040 AD, ce qui en incluant les batailles hypothétiques permettra a priori 500 000 combinaisons. Si vous aviez prévu de vous ennuyer l’hiver prochain, soyez rassuré, voilà de quoi batailler longtemps. Très longtemps.

Pour plus d’informations sur Field of Glory II : Wolves at the Gate, dont la date de sortie n’est pas encore connue mais qui devrait arriver prochainement, voyez cette fiche chez l’éditeur.

Concernant le jeu de base, voyez cette page chez l’éditeur ou celle-ci sur Steam. A lire également en complément notre AAR sur la bataille d’Alésia, puis ce récit de partie sur la bataille de Marathon, cet AAR sur une bataille rapide prenant pour cadre César en Britannia, ou ce précédent récit de partie sur la bataille de Larissa. Et bien entendu notre test.

 

Communiqué

Field of Glory II – The Wolves have arrived

“Horses ramp high and rock and boil / And break their golden reins,

And slide on carnage clamorously, / Down where the bitter blood doth lie,

Where Ogier went on foot to die, / In the old way of the Danes.

“The high tide!” King Alfred cried. / “The high tide and the turn!

As a tide turns on the tall grey seas, / See how they waver in the trees,

How stray their spears, how knock their knees, / How wild their watchfires burn!”

G. K. Chesterton – The Ballad of the White Horse

A new installment for Field of Glory II is coming and it is “darker” than ever. Wolves at the Gate depicts the epic struggles that newly forged European kingdoms had to face for their survival during the “Dark Ages”, a long period of recurrent conflicts that eventually gave birth to Europe.

This age was marked by the volcanic expansion of the Umayyad Caliphate and its fights against the Byzantine Empire, the last bastion against the Islamic advance in the middle-east. In Europe, Charlemagne, King of the Franks, and then crowned Emperor of the Romans, built the foundations of the Carolingian Renaissance and the beginning of the Translatio Imperii in the West.

But no-one was prepared for the endless waves of ruthless and merciless raiders and warriors that from the end of the eight century onward ravaged almost the totality of the Continent and the Mediterranean. Christendom’s towns and holy places were in constant danger from the depredations of the Vikings and Magyars, as well as the on-going Saracen threat. The Vikings were to carve out colonies in Ireland, the Danelaw in England, Normandy in France and the Kievan Rus in Russia. The Magyars were eventually to cease their raids and become the Christian kingdom of Hungary.

The Wolves have arrived. Is this end of Christianity, or is it just the birth pangs of a new world order?

Get more information about the product on its Product Page

Summary of features:

19 new factions
55 new units
76 new army lists
6 new Epic Battles
74 new Quick Battles
Expanded Custom Battles module.
Expanded Sandbox Campaign module.
6 new historically-based campaigns.
New Allies feature added in accompanying game update.

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