En bref. Bonne nouvelle, le bien connu Norm Koger’s The Operational Art of War III, paru en 2006 vient de bénéficier d’une mise à jour supplémentaire. Au menu, amélioration d’une fonctionnalité, quelques bugs en moins et quelques nouveaux scénarios en plus. Ce patch 3.4.1.9 marque aussi la fin du développement de TOAW III et, heureusement, permet aux développeurs d’annoncer qu’un quatrième volet de la série est bel et bien en chantier. Aucune image ni date de sortie n’ont pour le moment été communiquée, tout au plus sait-on que le jeu sera mis à hauteur des PC modernes et devrait être plus convivial à jouer.

En attendant de plus amples informations, voyez le communiqué ci-après pour quelques détails supplémentaires et les liens concernant le dernier patch.

Communiqué

First published in 1998, this legendary series of operational wargames has seen six releases, including the latest Operational Art of War III, released to the wargaming audience in 2006. Now, as we conclude The Operational Art of War III, we are also taking a new step to continue the series into the future. Publisher Matrix Games and the TOAW Development Team have been working behind the scenes for nearly two years to take this landmark brand to new heights.

First, a long-promised update… with development for The Operational Art of War once again in full swing, many months of development both past and present have allowed us to complete the final update for The Operational Art of War III, version 3.4.1.9! This update allows us to bring the TOAW community a parting gift for TOAW III, including a feature enhancement, quite a few bug fixes and new and revised scenarios, while also laying the groundwork for a new release, The Operational Art of War IV.

The Operational Art of War IV started as an update intended to be TOAW III version 3.5, but when we were able to re-start full development on the series, it allowed us to do much more in the way of significant improvements than we had originally considered and it kept growing until it became a full release plan.  As a result, we’ve invested the time and resources to continue the series while also continuing support for TOAW III and the TOAW community in the form of this update.  As many bug fixes as possible, basically anything that was not too tightly intertwined with new features and code, were removed from the Operational Art of War IV process and are included in this 3.4.1.9 release.

The Operational Art of War IV will fully support modern computer hardware and operating systems.  This will make it more user-friendly and able to scale to higher resolutions, especially in terms of font and button size.  It reorganizes and adds functionality to many very useful screens and dialogs to make them more informative and easier to use. Once released, TOAW IV will continue to be supported for some time, hopefully leading to many more updates and improvements.  TOAW IV will be the new base point for the TOAW series and future updates will be based on this new release.

For a complete list of changes for the 3.4.1.9 update, check here (n.b. : PDF, lien direct). You can download the patch here. (n.b. : lien direct)

Get more information about TOAW III from its official product page.

To discuss TOAW IV please go to its new Coming Soon forum here

 

4 Commentaires

  1. Je suis très curieux de voir comment ils vont traiter la problématique des combats navals, thème que Koger avait lui-même écarté volontairement de ses jeux, considérant la difficulté comme étant trop délicate à intégrer à son système. S’ils y parviennent de façon convaincante, ça devrait faire le buzz auprès des grognards ! Je leur souhaite ce succès mais j’avoue être très sceptique sur le sujet :)

    • C’est réconfortant de constater que d’autres partagent cette opinion ;) Les modifications apportées étaient supposées faciliter l’accès aux fonctions du jeu mais c’est plutôt le résultat inverse qui a été atteint ! Pour moi, l’évolution majeure a été de remanier la carte et encore, certaines modifications, comme les indications d’élévations sont discutables. Ceci dit, il faut reconnaître que fonder son travail sur celui d’un autre n’est jamais chose aisée et c’est d’autant plus vrai lorsque l’autre est un maître dans son domaine :)

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