Il y a des patchs utiles qui corrigent des bugs, changent les caractéristiques de certaines unités, améliorent l’équilibre du jeu, ils sont importants mais finalement le joueur lambda des fois ne voit pas forcément de différences notables. Et il y a le patch qui en plus de tout ça apporte un contenu conséquent, des améliorations qui facilitent la vie du joueur (pour ce type de jeu dont l’architecture est ancienne ce n’est vraiment pas du luxe) et au final donne envie de se replonger dans le jeu. Avec ce patch 1.02 c’est le cas…

En ce qui concerne la suppression de bug, la liste est courte est concerne entre autre des problèmes concernant l’artillerie hors-carte et les appuis aériens. Par contre en ce qui concerne les améliorations la liste est beaucoup plus longue : plusieurs types de terrain rajoutés (fossés antichars, crête, industriel), une nouvelle barre des tâches, des options graphiques supplémentaires pour le curseur, les côtés des hexagones etc, etc. Passons à l’amélioration la plus importante pour moi le passage des différentes vues et zooms de la carte par la roue de la souris. Ce qui apporte un confort de jeu inestimable, et un gain de temps non négligeable lors des parties. J’espère vraiment que cette amélioration va être ajoutée aux autres jeux de la série.

Les améliorations graphiques de la carte et des unités ne sont pas en reste, plusieurs types de terrains en 3D et en 2D ont été retouchés, idem pour les unités irakiennes et anglaises en 3D. J’ai relancé plusieurs scénarios, je ne sais pas si c’est du à mon enthousiasme concernant la gestion des vues mais il m’a semblé que la carte était plus jolie. En même temps on partait de relativement loin, mais pour un jeu de ce type l’ensemble commence à tenir un peu mieux la route.

Pour finir de nombreux mods ont aussi été implémentés, modifications que l’on peut activer grâce au logiciel JSGME, qui se trouve dans le dossier racine du jeu et s’utilise vraiment facilement. A chacun de voir et d’y trouver son bonheur, et si cela ne suffit pas, en plus une cinquantaine de scénarios ont été rajoutés, une majorité étant accessible via les mods.

En conclusion de ce rapide survol, voilà un bon et important patch qui en ce qui me concerne me donne envie de me replonger dans les combats sur le Golan ou en Algérie, et qui démontre de la part de l’éditeur et des développeurs (Matrix – Slitherine / Campaign Series Legion) du sérieux dans le suivi de leurs produits.

Vous trouverez sur la page Facebook du jeu différentes récentes captures d’écrans illustrant un des nouveaux scénarios (Suez) et quelques unes des nouveautés amenées par cette mise à jour. Le patch se télécharge directement en utilisant ce lien. Pour plus d’informations sur Campaign Series : Middle East 1948 – 1985, voyez notre test ainsi que cette fiche chez Matrix. En complément lisez aussi éventuellement notre test de John Tiller’s Campaign Series.

Patch 1.02 – Changelog

Version 1.02 is now available and it brings a lot of improvements and incredible additions!

The graphics have been overhaul improved (in both 3D and 2D mode), several new scenarios have been introduced, the Ode to Arab-Israeli Wars scenario mod has been included, and more!

The changelog is very long, so be sure to check it below!

Download the update and get into action now!

Important! Make sure to deactivate all mods before installing the update

For best results, add the 1.02 UPDATE to a fresh install

FIXES
• Revised Linked Campaign Game Strength Point carry-over issue
• Revisions to the Unit Viewer (F3)
• Fixed several issues involving airstrikes
• Fixed another off board artillery bug
• Fixed occasional edmap launch crash bug
• Adjusted vertical positioning of 2D bridges and ford for engine, edit and edmap

ENHANCEMENTS
• Implemented Options ? Mouse Wheel Zoom
• Implemented Options ? Hex Contour Widths ? 1/2/3
• Implemented Options ? Cursor ? Small/Standard/Large for varying cursor sizes
• Implemented Options ? Cursor ? Enhanced for a frosted cursor
• Implemented Options ? Details ? Persistent, a toggle that indicates whether the Damage Report persists until click (or the Esc key is pressed), or vanishes after a delay automatically
• Added terrain feature: Ditches (hexside anti-tank ditches)
• Added terrain feature: Crests (hexside)
• Added terrain feature: Water Block (hexside)
• Added terrain feature: Industrial (hex, for desert terrain)
• Substituted a new engine toolbar, with new OP FIRE button, revised Climb/Descend buttons
• Revised Top of Stack/Bottom of Stack buttons
• Substituted BoxArt style command and results dialogs
• Substituted square nation flags for roundels in the Organization Editor
• Improved diagnostic logging
• For terrain and counter draws, set compiler option to optimize for speed
• Implemented ON_CYCLE as hot key (TAB) for faying hex’s terrain about available alternatives
• Elevation Delta now saved between sessions for engine, edit and edmap)
• All airborne helicopters flying in the Low or High flight zones now have a spotting capability, even if unarmed reconnaissance or transport

GRAPHICS
• Revised a few 3D terrain and vegetation tiles
• Revised 2D terrain and vegetation tiles
• Revised Iraqi 3D graphics
• Revised United Kingdom 3D graphics
• Special graphics and units that are amphibious have been given appropriate graphics
• Revised all 3D graphics with a muted look, allowing 3D units to stand out clearly against the terrain

DATA
• Updated Weapon.pdt file, revising existing information and adding new information for new units
• Updated 09,14,22,23,24,30 platoon.oob files with additions and corrections

SCENARIOS
o New Scenarios by Jason Petho:
o No Match for the 100 (Bir Gifgafa 1967)
o Tourney – Set A01 – High Noon
o Tourney – Set C01 – Hack and Slash
o Tourney – Set C02 – The Villages
o Tourney – Set D01 – Dancing in the Desert
o New Scenario by Jim Mays:
o Tourney – Set B02 – A Furious Charge
o New Scenarios by Alan R. Arvold (available in the mods folder):
o Arab-Israeli Wars Scenario #1
o Arab-Israeli Wars Scenario #2
o Arab-Israeli Wars Scenario #3
o Arab-Israeli Wars Scenario #4
o Arab-Israeli Wars Scenario #5
o Arab-Israeli Wars Scenario #6
o Arab-Israeli Wars Scenario #7
o Arab-Israeli Wars Scenario #8
o Arab-Israeli Wars Scenario #9
o Arab-Israeli Wars Scenario #10
o Arab-Israeli Wars Scenario #11
o Arab-Israeli Wars Scenario #12
o Arab-Israeli Wars Scenario #13
o Arab-Israeli Wars Scenario #14
o Arab-Israeli Wars Scenario #15
o Arab-Israeli Wars Scenario #16
o Arab-Israeli Wars Scenario #17
o Arab-Israeli Wars Scenario #18
o Arab-Israeli Wars Scenario #19
o Arab-Israeli Wars Scenario #20
o Arab-Israeli Wars Scenario #21
o Arab-Israeli Wars Scenario #22
o Arab-Israeli Wars Scenario #23
o Arab-Israeli Wars Scenario #24
o Arab-Israeli Wars Scenario #25
o Arab-Israeli Wars Scenario #26
o Arab-Israeli Wars Scenario #27
o Arab-Israeli Wars Scenario #28
o Arab-Israeli Wars Scenario #29
o Arab-Israeli Wars Scenario #30
o Arab-Israeli Wars Scenario #31
o Arab-Israeli Wars Scenario #32
o Arab-Israeli Wars Scenario #33
o Arab-Israeli Wars Scenario #34
o Arab-Israeli Wars Scenario #35
o Arab-Israeli Wars Scenario #36
o Arab-Israeli Wars Scenario #37
o Arab-Israeli Wars Scenario #38
o Arab-Israeli Wars Scenario #39
o Arab-Israeli Wars Scenario #40
o Revised Suez Linked Campaign
o Revised all affected scenario/campaign maps with new Industrial terrain hex
o Scenario Modifications to:
o The Crossroads
o Off to Giddi
o Bootcamp 3
o Battlefields of Old
o Raid Into Libya
o Into the Ring
o A Taste of Sa’iqa
o Into Africa!
o The End in the Sahara
o Hot Knife Through Butter

MODS
We have included a number of user made modifications that may enhance your gaming experience. It is recommended to use the JSGME Modification Enabler Software that is included as part of the installation. See Section 16.3 for instructions.

• Alan R. Arvold Ode To Arab-Israeli Wars – This is a scenario set based on the Arab-Israeli Wars created by Alan R. Arvold.
• Ode to Arab-Israeli Wars – This is a 2D graphics modification by Petri Nieminen (aka Crossroads) to provide the players of the Ode to Arab-Israeli Wars scenarios an authentic look and feel when playing the scenarios.
• Alternate 3D Bases – This is a 3D graphics modification that simplifies the roundels in the 3D view, making them easier to distinguish against the terrain.
• Black 2D Unit Profiles – This is a 2D graphics modification that converts the coloured unit graphics to black silhouettes.
• Black Unit Info Box – This is a UI graphics modification that removes the background information when using the Unit List, making the unit information easier to read.
• MausMan 3D Graphics – This is a massive 3D graphics modification that converts all 3D terrain graphics to a smaller scale.
• NATO Icons w. Transp. Background – This is a 2D graphics modification for NATO symbols that removes all colour coding and just displays the black outlines.
• NATO Icons w. White Background – This is a 2D graphics modification for NATO symbols that replaces all colour coding with a white background.

MANUAL
The manual has been revised to 1.02 UPDATE standards. It has also been combed through; revising graphics and grammatical errors, in addition to incorporating comments from users (inclusion of 2D and 3D screenshots, for example).

LAISSER UN COMMENTAIRE

Please enter your comment!
Please enter your name here