Premiers pas sur Steam pour Para Bellum – Hold the Line

Voici une nouvelle bande-annonce et quelques récentes courtes vidéos montrant ce que propose ce futur jeu qui semble plutôt original et amusant, allant proposer de petites mais intenses batailles, en 3D et en temps réel, dans lesquelles le principe est, comme le nom du jeu l’indique, de tenir une position face à des vagues d’adversaires montant à l’assaut.

Autrement dit, le principe des jeux style Tower Defense, mais avec a priori plus de profondeur tactique. Le contexte du jeu étant schématiquement la période moderne, on peut varier les types d’unités, et jouer soit en mode Campagne, soit en mode Escarmouche.

Pour plus d’informations sur Para Bellum – Hold the Line, dont la phase Accès anticipé vient juste de débuter le week-end dernier, voyez cette page sur Steam. Ou celle-ci sur Itch.io.

 

Communiqués

Early Access Releasing November 19th!

I’m thrilled to announce that Para Bellum – Hold the Line will launch on Steam Early Access on November 19th, 2021! I’m planning to improve the game’s balance and performance and further polish the experience based on player feedback during the Early Access period that will take from around one month to an estimated maximum of a few months!

Early Access Update 1.1.0

Spectacular Monday morning, Commanders!

To start the week well, I’m introducing first update for Para Bellum – Hold the Line. This comes with the version number 1.1.0 as it’s the first regular update. Here’s the list of changes for this update:

NEW
– Quick Unit selection – you can assign Units to groups by holding Left Control and pressing a number key on the number key bar on the top of your keyboard. You can then quickly select these groups by pressing the corresponding number.
– Unit selection sound – You now hear a short sound prompt when you select Units.

FIXES
– Dead Units will no longer be selected or highlighted in certain edge cases.
– Potential fix for cursor size on certain platforms.

CHANGES
– Tweaked range and volume for shell casing impact sounds based on impact velocity

I have a couple of updates planned for the future that will include some new content that has been requested by the players. Stay tuned for those in the near future!

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